lauantai 9. maaliskuuta 2013

Väripilkkuja


Olen ollut viikon kipeänä a-influessan iskettyä oikein kunnolla. Enpä ole aikaisemmin influenssoja sairastanutkaan, vaan selvinnut pelkillä kevyemmillä flunssaversioilla. Kokonaan terve en ole kyllä vieläkään, vaan koska kotona alkoi tuntua, että seinät kaatuvat päälle, ehdotti mies tänään reissua ulkomaailmaan (jee, mieletöntä, mikä seikkailu, kun pääsee mökistä pihalle ekan kerran viikkoon). Mies ehdotti Hämeenlinnaa, minä ehdotin kirppareita. Niinpä hypättiin autoon ja kaahattiin Hämeenlinnaan kirpparille. :)


Tänään oli selvästi ihan mun kirppispäiväni, koska eteen osui kaikenlaista jännittävää. Värikästä. Ei ihan meidän väriallergiseen maailmaan sovi, mutta on tiettyjä juttuja, jotka vaan houkuttelevat. Taalainmaan hevoset ovat yksi niitä asioita. Taalainmaan hevoset ovat myös sellaisia, joita olen kypsytellyt mielessäni vuosikaupalla, että onko nää nyt mun juttuja vai ei. Ja nyt ne näyttäis olevan. :) Ruskea hevonen mulla on ollut ennestään, ja nyt löytyi kertaheitolla kolme Taalainmaan hevosta Hämeenlinnan suurkirppiksen yhteydessä olevasta antiikkiliikkeestä. Maksoivat 10 e /kipale. Tiedän, että ovat usein kalliimpia, joten oli minulle oikein passeli hinta. Näitä mää tahon lisää!



Ja lisää värillisiä kotieläimiä... Kukkopilleistä uusia löytöjä olivat iso valkoinen (3 e) sekä kolmen samankokoisen sarja (1 e / kpl). Kukkopilleissä mua houkuttelee tuo möhkälemäisyys. Eivät ole muodollisesti ollenkaan täydellisen viimeisteltyjä, vaan vähän sinnepäin olevia savimötiköitä, joissa kädentyö todella näkyy. Ja siksi ne niin äärimmäisesti viehättää. Tahtoo näitäkin lisää. :)




Maatuskat on vähiten mun juttuja. Ostin tämän kokonaisuuden henkistä kypsytystä varten. Halusin nähdä ihan paikan päällä, että onko nää meidän kotiin istuvia juttuja vai ei. Kukkopillit ja Taalainmaan hevoset menee kyllä tässä väriallergiassa aika sutjakasti, vaan maatuskat... Hmm, nuo kukkakuvioinnit, tuo muotokieli ja tuo kelta-punavoittoinen värimaailma. Ei ehkä kuitenkaan mun juttu. Taalainmaan hevoset ja kukkopillit osaan sijoittaa tähän asuntoon ja nähdä ne osana meidän kotia, vaan en näitä maatuskoja. Antaa nyt hetken olla. Jos eivät sitten asetu aloilleen, saavat lähteä kirpparille etsimään uutta kotia.


Vaan onhan ne viehättäviä, emmää sitä. Eivät kai vain meidän näköisiä kuitenkaan.


Värikästä viikonloppua!
Ai niin, ja muistutuksena taas arvonta täällä.

13 kommenttia:

  1. Mä oon aina rakastanut maatuskoita. Niitä löytyy vaikka kuinka tästä talosta, ja on myös puuhevosia; taalainmaan ja muitakin versioita. Kukkopillejä keräilee puolestaan poikani eli tää oli aivan ihana postaus!

    VastaaPoista
  2. Kivoja löytöjä kyllä teit, ois kelvannu mullekki :)
    Nuo maatuskat, molen nähäny josaki blogissa ku ne on maalattu uuteen uskoon ja sisustukseen sopiviksi :) en vaan muista misä näin, olivat kyllä hyvännäkösiä uuistettuina :) että harkitteppa maalausta jos muotokieli viehättää kuiteski :)

    VastaaPoista
  3. Ei vitsi, mä tykkään Taalainmaan hevosista, kukkopilleistä ja maatuskoista.. Ihanat kokoelmat sulla nyt :)
    Hyvä, että olet toipumaan päin!!

    VastaaPoista
  4. Oijoijoijoi! Kukkopillit on mullakin rivissä ja hevosia olen etsinyt kissojen ja koirien kaa! Ja aina myös maatuskoja kaivanut. Isäni toi Pietarista kerran työmatkaltaan yhden satsin, mutta muksuni ovat ne hävittäneet aikojen saatossa. Joten jos päätät luopua niistä, niin otahan yhteyttä pliiiiiis!

    VastaaPoista
  5. Jokaiselle jotain :)
    mulla on kaks heppaa, neki mustia.
    jos noista kolmesta pitäis valita , niin mie ottasin hevoset :) en tiennytkään että ne maksaa noin paljon!

    VastaaPoista
  6. Just hyvät löydöt.Olisivat hypänneet minunkin ostoskoriin.

    VastaaPoista
  7. Upeat sarjat perinteisiä koriste-esineitä. Itsekin voisin ottaa noita T-heppoja... Pikaista kuntoon tulemista sinulle!

    VastaaPoista
  8. Kuullostaa kivalta reissulta!
    Mä kävin Iitan kans pe kirppareilla, ja Tuhkimo-asun (neitille siis) lisäks löysin kans maatuska. Tykkään.
    Jos et pidä noita, myy mulle?
    Ihania nuo hepat ja kukot!

    Paranemisia, tuosta toipuminen on kuulema hidasta.

    VastaaPoista
  9. yritin juuri eilen kirpputorilla katsella olisko löytynyt maatuiskoita mutta eipä näkynyt. etsintä siis jatkuu.

    VastaaPoista
  10. Antoisa kirppireissu :) Meillä on jossain tuollainen hevonen, ovatkin noin ryhmässä hauskan näköiset.

    VastaaPoista
  11. Jos ei maatuskat miellytä, äkkiäkös tuunaat niistä täysin uuden näköisiä, vaikka japanilaisnukkeja tai jotain...

    VastaaPoista
  12. OiH ihania nuo Hevoset ja ihanalta kuulostaa reissukin <3 Mä tein maatuskoilleni karun tempun >:) Nimittäin maalasin ne valkoiseksi ja mustalla ja harmaalla tekasin kylkeen vähän kukkasia,känkyröitä ja uudet naamat :) Nyt tykkään ja yks päivä meinasin että uudistaisko taas niin muori sai kamalan sätkyn :D Siispä saanevat pysyä tuommoisina tovin vielä :D

    VastaaPoista
  13. Taalainmaan hepat ovat ihania ! Joskus keräilin niitä :)

    VastaaPoista

Kommenttisi tai ajatuksesi ilahduttaa aina. :)